Виставка живопису Олександра Бєлозора

  • admin
  • 09.06.2018
  • Коментарі Вимкнено до Виставка живопису Олександра Бєлозора

8 червня о 15 год. у Чернігівському обласному художньому музеї імені Григорія Галагана до річниці пам’ яті Олександра Бєлозора (1963-2017) відбулось відкриття його персональної виставки живопису «Глибоке занурення в мистецтво».
Цього дня усі країни світу відзначають Всесвітній день океанів, ідея якого була запропонована у 1992-му році на Всесвітній конференції з питань навколишнього середовища у Ріо-де-Жанейро (Бразилія) як спосіб підкреслити особливу роль Світового океану у житті людства та мобілізувати широку громадськість на його захист.

Не зважаючи на те, що Чернігів є досить віддаленим від морів та океанів, можемо пишатись, що перший і поки єдиний в Україні сучасний професійний художник, який займався живописом у морських глибинах, народився саме у нашому місті. Мова йде про Олександра Бєлозора (1963-2017), досягнення якого в такій незвичній мистецькій діяльності увійшли до Книги рекордів України та Книги рекордів Гіннеса.
Його творчість починалась із захоплення художньою емаллю, яку він поєднував із деревом, керамікою, іншими матеріалами. Особливістю композицій «Зима» (1995), «Голос дощу» (1997) є цікава сюжетна складова, помножена на технічну винахідливість та експериментальність.
Багато років Олександр плідно працював у пейзажному жанрі. Краєвид «Київська вулиця»» (1990-ті роки) відтворює сучасний вигляд куточків столиці, пов’язаних з його історією. У кримських та карпатських сюжетах «Крим. Мис Хамелеон» (2008), «За Карпатами» (2008) він намагався передати різний стан природи, а головний образно-емоційний зміст бере на себе колір. Пейзажі «Італія» (1994), «Німеччина. Магнолія цвіте» (2008), «Сонячна Далмація» (2012) тощо відтворюють широку географію закордонних подорожей художника.
У багатьох картинах знаходить втілення тема романтики моря та його підводного світу. «Ель Міна» (2010), «Хургада. Риф Фанадір» (2011), «Кокомо Біч, острів Кюрасао» (2013) – підводні ландшафти з різнобарвними водоростями та коралами, затонулими суднами. Засобами живопису художник намагався показати красу підводного світу, привернути увагу до проблем його екології.
Ще одна цікава частина його творчості – абстрактні композиції. Це імпровізації з певними асоціативними образами, які народжуються в процесі роботи. Їх «фірмовим» знаком є динамічне химерне переплетення ліній у вигляді спіралі, що нагадує творення світу з хаосу. Воно повторюється у сюжетах «Україна від краю до краю» (2014) та «Перший гріх» (2014).

Події на Майдані під час Революції Гідності привернули увагу художника до відображення сучасної соціально-політичної ситуації в Україні. Так з’явились роботи «Протистояння» (2014) та «Цибулька» (2009), різні за технічним виконанням, але близькі за проблематикою.
У цілому, експоновані твори Олександра Бєлозора демонструють еволюцію його творчих пошуків від фігуративу до абстракції, від безпосередніх відображень сучасності до філософських роздумів та узагальнень. Ці здобутки є складовою сучасної художньої ситуації в Україні, віддзеркалюючи її розвиток, суперечності й новації.